Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.
Köztudott, hogy bizonyos világsztárok gyakran reklámoznak vagy rendelkeznek saját alkoholmárkával – gondoljunk például George Clooney híres-neves saját márkás tequilájára vagy Ryan Reynolds legújabb gin bizniszére. Mindazonáltal több meglepetés is érhet minket a borkészítés területét, valamint a borászatok tulajdonosait illetően. Biztosan tudunk olyan nevet említeni, amelynek hallatán mindannyian felhúzzuk a szemöldökünket. Lássuk hát, melyek azok a világsztárok és köztiszteletnek örvendő személyek, akik saját bormárkával rendelkeznek!
Talán a legnagyobb meglepetés az említendő nevek között maga a dalai láma. A tibeti méltóság közel két négyzetméter szőlőfölddel rendelkezik Svájcban, amelyen összesen 4 szőlőtőke áll (nem tévedés, valóban ilyen apró méretű ültetvényről beszélünk). A jelképes földterület évente mindössze pár deciliter bort tud biztosítani, így a környező ültetvényekről származó vörösborok elárverezésével a dalai láma évente közel 1000 palack úgynevezett békebort bocsát kereskedelmi forgalomba, a bevételből pedig a rászorulókat támogatja.
Az amerikai rocksztár, Jon Bon Jovi fiával, Jesse-vel alapított közös vállalkozást, amely rozéborok készítésével és forgalmazásával foglalkozik. Mivel az amerikaiak kedvenc üdülőhelyén, a New York állambeli Hamptonsban mindenki előszeretettel vásárol jó minőségű rozékat, ők ezt a szegmenset célozták meg, és a cél érdekében egészen Dél-Franciaországig repültek. A könnyed, ámde elegáns rozé címkéjén egy műugró lány alakja vonzza a tekinteteket.
Amerikában különösen nagy rajongótábora van a bor fogyasztásnak, tárolásnak és termesztésnek – az aktuális trendben a médiamogul, Oprah Winfrey sem maradhatott le. Oprah egy saját „borbányát” vásárolt magának Coloradóban, ahol egyetlen terem 1600 palack bor tárolására alkalmas. A műsorvezető saját kiskocsiban utazhat keresztül az ingatlanon az autentikus hatás kedvéért – az út maga összesen mindössze egy perces és egy privát sífelvonóhoz vezet. Oprah amúgy is komoly vörösbor rajongó hírében áll, különösen nagy kedvence Fergie saját családi vörösbor márkája, a „Fergalicious”.
Forrás: mountainliving.com
A fent említett példák mellett több százat fel tudnánk még sorolni, legyen szó Angelina Jolie-ról és Brad Pittről, Donald Trumpról, John Legendről vagy Drew Barrymore-ról. Sok sztár és közéleti személyiség vág bele ugyanis jó szívvel a bortermesztésbe, és jellemzően kimagasló lelkesedéssel űzik is azt.
Nyitókép forrása: firstclasse.com