4 haszontalan trükk a másnaposság ellen

4 haszontalan trükk a másnaposság ellen

A kínzó másnaposság bizonyára mindannyiunkat elérte már legalább egyszer. Dübörgő fejfájás, instabilitás, a koncentráló képesség teljes hiánya – ismerősen cseng?

A tudatos és mértékletes alkoholfogyasztás a másnaposság elkerülésének legjobb módja. Mint a legtöbb, egészségünket és jóllétünket érintő esetben, itt is a megelőzés a legcélravezetőbb eszköz. Ugyanakkor bárkivel megeshet, hogy kemény fába vágja, a fejszéjét és egy-két pohárral több alkoholt fogyaszt a kelleténél. Arról, hogy hogyan kezeljük a másnapos tüneteket, számtalan cikk és annál is több okosság kering a neten. Mi most egy másik szemszögből közelítjük meg a témát, és azt próbáljuk felgöngyölíteni, hogy melyek azok a mítoszok, legendás és tippek, amelyeknek semmilyen valóságalapjuk nincs – ezzel is időt és energiát megspórolva azoknak, akik épp a másnap kínzó tüneteivel küzdenek.

Lássuk hát a 4 leghaszontalanabb trükköt a másnaposság ellen.

1. Kutyaharapás szőrével

Az egyik klasszikus és rendkívül sokat emlegetett tipp a másnaposság elmulasztásának oltárán a „kutyaharapás szőrével”, azaz a további alkoholfogyasztás taktikája. Mindazonáltal sajnos mindenkit ki kell ábrándítanunk: a kutyaharapás szőrével nem, hogy nem segít a helyzetünkön, de tovább is ront rajta. A másnaposság elleni harc lényege ugyanis a hidratálás, testünk lehető leggyorsabb megtisztítása a felszívódott és véráramba került alkoholtól, így a további alkoholfogyasztás rendkívül sokat árthat szervezetünknek. Fogyasszunk inkább vizet, teát vagy más alkoholmentes folyadékot.

2. Fogyassz sok kávét és egyéb koffeintartalmú italt

Tévedés: elméleti síkon biztos felemelő gondolat lehet egy jó nagy adag kávé, ugyanakkor a kávé dehidratál, ami a másnaposság esetében a legrosszabb, ami csak történhet szervezetünkkel. A hidratálás ilyenkor a legfontosabb, így aznapra inkább felejtsük el a jól megszokott tejeskávénkat.

3. Egy forró fürdő minden bajra megoldás

Kivéve a másnapot... Testi-lelki bajainkra az esetek 99 százalékában megoldást nyújthat egy lazító kádfürdő, ez azonban sajnos nem igaz a másnaposságra. Sajgó fejünknek nem tesz jót egy értágító hatású meleg vizes fürdő, sokkal inkább lesz hasznunkra egy – gondolatra kevésbé csábító, ám annál hasznosabb – vacogtató hideg vizes zuhany ebben az esetben.

4. Egyél minél zsírosabb ételeket

Ez a tanács sokkal inkább releváns az alkoholizálás előtt, megelőzés gyanánt, mintsem utólag. Az amúgy is megviselt gyomrunknak nem igazán tesz jót egy nehezen emészthető, zsíros fogás, amellyel újonnan meg kell birkóznia. Mindazonáltal megelőzésként, gyomrunk kibélelése és az alkoholfelszívódás lassítása szempontjából borozás előtt kifejezetten előnyös egy szép adag zsíros kenyér, de utólag már nem sokat érünk vele, sőt mi több, tovább ronthatunk az amúgy sem túl fényes állapotunkon.

DÍJAK

Hazai és nemzetközi elismerések a boros szakma részéről.

BORKÓSTOLÓ

A jó bor illata virágokéra, növényekére, gyümölcsökére, fűszerekére, olykor ásványokéra emlékeztet. Ha túl vagyunk a látvány és az illat élvezetén, elérkeztünk a kóstolás utolsó szakaszához, az ízleléshez.

WEBSHOP

Megrendelhető, vásárolható boraink: Mátra, 1014 Prémium, Top Prémium

ESEMÉNYEK

Találkozzon országszerte a Dubicz legjobb boraival!

BLOG

Bejegyzések.

HÍRLEVÉL

Első kézből újdonságainkról, eseményeinkről és akcióinkról.

Dubicz Borászat és szőlőbirtok

H-3200 Gyöngyös, Koháry út 4.

Telefon: +36 37 301 015
Fax: +36 37 301 693
Email: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

© 2020 Dubicz Borászat és Szőlőbirtok

  

Üres Kosár
teszt

Elmúltál már 18 éves?

A Dubicz Borászat és Szőlőbirtok elkötelezett a kulturált italfogyasztás mellett. Szeszesitalaink fogyasztását 18 éven aluliak számára nem ajánljuk.