Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.
A prémium kategóriás Dubicz boroknak első pillantásra is a minőséget és a sajátos ízvilágot kell hirdetniük. Ennek érdekében borászatunk nemrég különleges címkéket terveztetett, melyek megidézve a Mátra hangulatát, modern eleganciával tűnnek ki a boltok polcain. De mi is egy jó boros címke titka?
Élelmiszerek esetében, amikor a vásárló egy üzletben egy adott termékcsoport előtt áll – ha nem egy bizonyos brandet keres –, mindössze 3-4 másodpercet szán arra, hogy eldöntse, melyik márkát választja a számtalan lehetőség közül. Épp ezért a megjelenés ereje felbecsülhetetlen. A termelő és a vevő között az első közvetlen kapcsolat a csomagolás. Kitűnni a polcon a versenytársak közül, de nem hivalkodni, informálni a vásárlót, de nem elönteni információáradattal – felettébb nehéz feladat. Ezért sem vehetjük ma már szó szerint a közmondást, miszerint „Jó bornak nem kell cégér”.
Ha borról van szó, a vásárlók döntésre szánt ideje valamivel hosszabb. Először is borok esetében kevésbé jellemző az impulzusvásárlás, mint például a csokoládékra. Aki bort keres, nagy valószínűséggel azt is tudja, hogy milyen típusú terméket szeretne és milyen árkategóriában. Ám így is hatalmas a választék. Ráadásul a jól megtervezett borosüveg és címke tekintetében nem csak a reklámhordózó lehetőséget kell csak megragadni. A borosüvegek a lakás díszévé is válnak amint egy látványos bortartó-állványba vagy épp a vacsoraasztalra kerülnek.
Mesteri tervezés
Mivel a hazai és nemzetközi piacon is fontos az egységes, jól felismerhető, elegáns megjelenés, ezért a Dubicz Borászat és Szőlőbirtok szinte teljes szabad kezet adott egy profi csapatnak, a Graphasel Design Stúdiónak, hogy megtervezze új címkéit. A kiváló minőségű bor így ma már modern formában jelenik meg a vevők előtt. A képi világ kialakításához a Mátra jellegzetes földrajzi formáit, természeti adottságait, hangulatát választották. A letisztult ábrázolásban épp úgy visszatükröződnek a napsütötte déli lankák, a búvó patakok, mint a tájegységre jellemző növények.
A legizgalmasabb ötlet azonban, hogy a címkék az adott bor „személyiségére” is utalnak. Így került például a könnyed, illatában és ízében virágos jegyeket viselő Irsai Olivér palackjára egy domb mintája, a karakteresebb ízvilágú Kékfrankos Roséra pedig egy téli farakásokat ábrázoló stilizált kép.
Az első címkén az ábra mellett a vevő számára csak a legfontosabb információk láthatók. A bor fajtája, az évjárat és a borászat emblémája. Informatív, elegáns, jellegzetes, így ha valaki már kifejezetten a Dubicz borokat keresi a polcokon, azonnal meg fogja találni. A dizájn a bag-in-box csomagoláson és rendezvények alatt a borászat standján is visszaköszön.
Adathalmaz
Aki jobban bele szeretne merülni abba, hogy milyen terméket is tart a kezében, annak csak meg kell fordítani az üveget. A hátoldali címkén minden egyéb információt megtalál kedvenc italáról. Borok esetében a következő információkat kell kötelezően feltüntetni.
- FN borászati termékek esetén a termékkategória megnevezése. Illetve oltalom alatt álló eredetmegjelölést (OEM) vagy földrajzi jelzést (OFJ) viselő termékeknél az eredetvédelmi kategória és az adott OEM vagy OFJ tüntetendő fel.
- Tényleges alkoholtartalom
- Űrtartalom
- Származási ország
- Palackozó
- Tételazonosító jelzés
- Allergéntartalom (pl.: szulfitok)
Természetesen ezek csak a kötelező információk, melyeket a hazai jogszabály ír elő. Bár szinte minden élelmiszer esetébe elmondható, hogy a magyar szabályozás annyira szigorú, hogy bármelyik hazai termék megállja a helyét a nemzetközi piacon is. Ám a Dubicz borok nem elégednek meg azzal, hogy átvigyék a lécet. Megjelenésükkel és minőségükkel is a legjobbak közé kívánnak tartozni.