A prémium kategóriás Dubicz boroknak első pillantásra is a minőséget és a sajátos ízvilágot kell hirdetniük. Ennek érdekében borászatunk nemrég különleges címkéket terveztetett, melyek megidézve a Mátra hangulatát, modern eleganciával tűnnek ki a boltok polcain. De mi is egy jó boros címke titka?

Élelmiszerek esetében, amikor a vásárló egy üzletben egy adott termékcsoport előtt áll – ha nem egy bizonyos brandet keres –, mindössze 3-4 másodpercet szán arra, hogy eldöntse, melyik márkát választja a számtalan lehetőség közül. Épp ezért a megjelenés ereje felbecsülhetetlen. A termelő és a vevő között az első közvetlen kapcsolat a csomagolás. Kitűnni a polcon a versenytársak közül, de nem hivalkodni, informálni a vásárlót, de nem elönteni információáradattal – felettébb nehéz feladat. Ezért sem vehetjük ma már szó szerint a közmondást, miszerint „Jó bornak nem kell cégér”.

 

Ha borról van szó, a vásárlók döntésre szánt ideje valamivel hosszabb. Először is borok esetében kevésbé jellemző az impulzusvásárlás, mint például a csokoládékra. Aki bort keres, nagy valószínűséggel azt is tudja, hogy milyen típusú terméket szeretne és milyen árkategóriában. Ám így is hatalmas a választék. Ráadásul a jól megtervezett borosüveg és címke tekintetében nem csak a reklámhordózó lehetőséget kell csak megragadni. A borosüvegek a lakás díszévé is válnak amint egy látványos bortartó-állványba vagy épp a vacsoraasztalra kerülnek.

Mesteri tervezés

Mivel a hazai és nemzetközi piacon is fontos az egységes, jól felismerhető, elegáns megjelenés, ezért a Dubicz Borászat és Szőlőbirtok szinte teljes szabad kezet adott egy profi csapatnak, a Graphasel Design Stúdiónak, hogy megtervezze új címkéit. A kiváló minőségű bor így ma már modern formában jelenik meg a vevők előtt. A képi világ kialakításához a Mátra jellegzetes földrajzi formáit, természeti adottságait, hangulatát választották. A letisztult ábrázolásban épp úgy visszatükröződnek a napsütötte déli lankák, a búvó patakok, mint a tájegységre jellemző növények.

A legizgalmasabb ötlet azonban, hogy a címkék az adott bor „személyiségére” is utalnak. Így került például a könnyed, illatában és ízében virágos jegyeket viselő Irsai Olivér palackjára egy domb mintája, a karakteresebb ízvilágú Kékfrankos Roséra pedig egy téli farakásokat ábrázoló stilizált kép.

Az első címkén az ábra mellett a vevő számára csak a legfontosabb információk láthatók. A bor fajtája, az évjárat és a borászat emblémája. Informatív, elegáns, jellegzetes, így ha valaki már kifejezetten a Dubicz borokat keresi a polcokon, azonnal meg fogja találni. A dizájn a bag-in-box csomagoláson és rendezvények alatt a borászat standján is visszaköszön.

Adathalmaz

Aki jobban bele szeretne merülni abba, hogy milyen terméket is tart a kezében, annak csak meg kell fordítani az üveget. A hátoldali címkén minden egyéb információt megtalál kedvenc italáról. Borok esetében a következő információkat kell kötelezően feltüntetni.

  1. FN borászati termékek esetén a termékkategória megnevezése. Illetve oltalom alatt álló eredetmegjelölést (OEM) vagy földrajzi jelzést (OFJ) viselő termékeknél az eredetvédelmi kategória és az adott OEM vagy OFJ tüntetendő fel.
  2. Tényleges alkoholtartalom
  3. Űrtartalom
  4. Származási ország
  5. Palackozó
  6. Tételazonosító jelzés
  7. Allergéntartalom (pl.: szulfitok)

Természetesen ezek csak a kötelező információk, melyeket a hazai jogszabály ír elő. Bár szinte minden élelmiszer esetébe elmondható, hogy a magyar szabályozás annyira szigorú, hogy bármelyik hazai termék megállja a helyét a nemzetközi piacon is. Ám a Dubicz borok nem elégednek meg azzal, hogy átvigyék a lécet. Megjelenésükkel és minőségükkel is a legjobbak közé kívánnak tartozni.